Eduscience

Dziób zimorodka natchnieniem dla inżynierów

Przyglądanie się naturze i jej rozwiązaniom inżynieryjnym staje się coraz bardziej popularne wśród wielu specjalistów i naukowców. Dzisiaj tekst o tym, jak dziób zimorodka natchnął projektantów szybkich kolei.

Czytaj więcej…

Sukces, który gryzie

Prezentujemy rozmowę z prof. dr. hab. Henrykiem Okarmą, który zajmuje się biologią i ekologią dużych ssaków drapieżnych i ssaków kopytnych, interakcją drapieżnik – ofiara, inwazyjnymi obcymi gatunkami ssaków, biologią łowiecką oraz ochroną…

Czytaj więcej…

Rola monitoringu procesów zachodzących…

Zachęcamy do wykorzystania danych z monitoringu przyrodniczego, zgromadzonych przez uczniów w projekcie EDUSCIENCE, a także uświadomienia uczniów jak dużą rolę monitoring środowiska odgrywa w badaniach naukowych i codziennym życiu.

Czytaj więcej

Jak się żyje pod biegunem?

Wbrew temu, co wyobrażają sobie niektórzy – całkiem nieźle. Może w Polskiej Stacji Polarnej na Spitsbergenie nie ma wszystkiego, co jest potrzebne do szczęścia, ale na pewno jest to, co niezbędne do pracy i normalnego funkcjonowania.

Czytaj więcej

Życie w budynku, który…żyje – to…

Algenhaus (dom alg) – budynek z bioreaktorem w fasadzie to próba wprowadzenia rozwiązania przyszłości. Fasada bloku BIQ (Bio Intelligent Quotient) to pierwszy w historii budynek, który pozyskuje energię z hodowli mikroorganizmów.

Czytaj więcej

Alczyk lubi jeść tłusto

Jak wygląda alczyk? To niewielki czarno-biały ptak na oko przypominający miniaturowego latającego pingwinka. Niektórzy mówią, że to skrzyżowanie pingwina z gołębiem ;-). Ten sympatyczny mieszkaniec mroźnej Arktyki najchętniej poluje na tłuste,…

Czytaj więcej

Z tajników geomikrobiologii*: endolity…

Gdzie udać się w poszukiwaniu życia na Antarktydzie? – do wnętrza skał (?!).

Czytaj więcej

Znajdź nas!W Polsce i w Internecie