Eduscience

---STARA EDUKACJA---

Jednym z celów Projektu EDUSCIENCE jest przekazanie nauczycielom i nauczycielkom zaangażowanym w jego realizację w szkołach w całej Polsce wskazówek na temat skutecznych metod efektywnego uczenia. Już dzisiaj na pytanie, czy należy uczyć faktów, czy umiejętności większość nauczycieli odpowie zapewne, że umiejętności. Wciąż jednak potrzeba szukać odpowiedzi, jak to robić skutecznie. W Projekcie EDUSCIENCE współpracujemy ze światowej sławy ekspertem ds. efektywnego uczenia się, doradcą rządu brytyjskiego w sprawach edukacji, Colinem Rose. W proponowanej przez nas metodyce nauczania będziemy się często odwoływać do jego doświadczeń.

Na portalu chcemy dzielić się z Państwem wybranymi metodami nauczania, przedstawionymi w poradnikach metodycznych dla wszystkich etapów kształcenia. Będziemy je ponadto wzbogacać o doświadczenia naszych metodyków z pracy w szkołach. Chcemy zachęcić Państwa również do świadomego podejścia do wdrażania zasady równości szans płci wśród uczniów i uczennic w codziennej pracy z nimi.

Dlatego przygotowaliśmy dla Państwa miejsce na portalu, w którym będziemy się tą wiedzą dzielić. Chcemy, aby współtworzyli je Państwo z nami, dlatego zachęcamy do przesyłania do nas artykułów dotyczących dobrych praktyk nauczycielskich, które będziemy publikować na portalu (artykuły można przesyłać na adres biuro@eduscience.pl).

Rola monitoringu procesów zachodzących na Ziemi

Zachęcamy do wykorzystania danych z monitoringu przyrodniczego, zgromadzonych przez uczniów w projekcie EDUSCIENCE, a także uświadomienia uczniów jak dużą rolę monitoring środowiska odgrywa w badaniach naukowych i codziennym życiu.

W lesie nie tylko „Christmas Tree”

Las to najlepiej wyposażona pracownia edukacyjna. Dzisiaj kilka słów o edukacji leśnej młodzieży w relacji Pana Janusza Świętonia z I Liceum Ogólnokształcącego im. St. Konarskiego w Mielcu (szkoły biorącej aktywny udział w projekcie EDUSCIE…

Terenowa lekcja przyrody – jak łączyć przyjemne z pożytecznym

Lekcje w terenie dają uczniom wiele radości, równocześnie ułatwiają w przyjemny sposób zyskać wiedzę i umiejętności. Prezentujemy propozycję jednego z nauczycieli uczestniczących w Projekcie EDUSCIENCE. Opisana tu ścieżka przyrodnicza „Ostra”…

EDUSCIENCE w nowym roku szkolnym

Witamy serdecznie po wakacjach. Mamy nadzieję, że powrót do szkoły będzie dla Państwa okazją do powrotu do Projektu EDUSCIENCE i dalszego korzystania z naszej platformy i innych elementów projektu. A dla nowych nauczycieli będzie szansą na rozpoczęcie…

Webinaria Scientix dla nauczycieli

Serdecznie zapraszamy na webinaria dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. W cztery kolejne środy o godzinie 15.00 zabierzemy Państwa w podróż do świata nauki. Pokażemy ciekawe materiały do pracy z uczniami i zaprezentujemy różne sposoby…

Czytaj więcej

Zdrowe opalanie, czyli jakie?

Jak długo mogę się dziś opalać? To pytanie zadajemy sobie szczególnie w bardzo słoneczne dni. Czy możliwe jest wyznaczenie czasu opalania, w którym naszemu organizmowi dostarczymy dawkę promieniowania potrzebną do wytworzenia witaminy D3, a jednocześnie…

Czytaj więcej

Wakacyjna lektura dla nauczycieli

Zachęcamy do wpisania na swoją wakacyjną listę lektur dwóch nowych raportów dotyczących edukacji przyrodniczej. To idealne lektury letnie dla tych wszystkich, którzy zainteresowani są nauczaniem STEM oraz wykorzystaniem gier w nauczaniu!

Czytaj więcej