Eduscience

---STARA EDUKACJA---

Jednym z celów Projektu EDUSCIENCE jest przekazanie nauczycielom i nauczycielkom zaangażowanym w jego realizację w szkołach w całej Polsce wskazówek na temat skutecznych metod efektywnego uczenia. Już dzisiaj na pytanie, czy należy uczyć faktów, czy umiejętności większość nauczycieli odpowie zapewne, że umiejętności. Wciąż jednak potrzeba szukać odpowiedzi, jak to robić skutecznie. W Projekcie EDUSCIENCE współpracujemy ze światowej sławy ekspertem ds. efektywnego uczenia się, doradcą rządu brytyjskiego w sprawach edukacji, Colinem Rose. W proponowanej przez nas metodyce nauczania będziemy się często odwoływać do jego doświadczeń.

Na portalu chcemy dzielić się z Państwem wybranymi metodami nauczania, przedstawionymi w poradnikach metodycznych dla wszystkich etapów kształcenia. Będziemy je ponadto wzbogacać o doświadczenia naszych metodyków z pracy w szkołach. Chcemy zachęcić Państwa również do świadomego podejścia do wdrażania zasady równości szans płci wśród uczniów i uczennic w codziennej pracy z nimi.

Dlatego przygotowaliśmy dla Państwa miejsce na portalu, w którym będziemy się tą wiedzą dzielić. Chcemy, aby współtworzyli je Państwo z nami, dlatego zachęcamy do przesyłania do nas artykułów dotyczących dobrych praktyk nauczycielskich, które będziemy publikować na portalu (artykuły można przesyłać na adres biuro@eduscience.pl).

EDUSCIENCE w nowym roku szkolnym

Witamy serdecznie po wakacjach. Mamy nadzieję, że powrót do szkoły będzie dla Państwa okazją do powrotu do Projektu EDUSCIENCE i dalszego korzystania z naszej platformy i innych elementów projektu. A dla nowych nauczycieli będzie szansą na rozpoczęcie…

Dyskutować? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Szkoła powinna uczyć nie tylko zdobywania wiedzy, ale także kształtowania postaw i relacji interpersonalnych oraz współpracy w grupie. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, chcemy zainteresować nauczycieli prowadzeniem debaty oksfordzkiej. Jest…

Zegarmistrzowie języka

Postrzeganie czasu jest dla funkcjonowania ludzkiego umysłu kluczowe. Jego zaburzenie powoduje trudności np. w komunikacji językowej. Prowadzone przez nas badania pokazują, jak można naprawić zepsuty „zegar neuronalny” u osób z trudnościami…

Czytaj więcej

Co ma tundra do dwutlenku węgla?

Tundra to przykład biomu, czyli obszaru o określonym świecie roślinnym i zwierzęcym w danej strefie klimatycznej. Występuje głównie na półkuli północnej na obszarze Arktyki i pokrywa ok. 20% powierzchni Ziemi.

Czytaj więcej