Eduscience

---STARA EDUKACJA---

Jednym z celów Projektu EDUSCIENCE jest przekazanie nauczycielom i nauczycielkom zaangażowanym w jego realizację w szkołach w całej Polsce wskazówek na temat skutecznych metod efektywnego uczenia. Już dzisiaj na pytanie, czy należy uczyć faktów, czy umiejętności większość nauczycieli odpowie zapewne, że umiejętności. Wciąż jednak potrzeba szukać odpowiedzi, jak to robić skutecznie. W Projekcie EDUSCIENCE współpracujemy ze światowej sławy ekspertem ds. efektywnego uczenia się, doradcą rządu brytyjskiego w sprawach edukacji, Colinem Rose. W proponowanej przez nas metodyce nauczania będziemy się często odwoływać do jego doświadczeń.

Na portalu chcemy dzielić się z Państwem wybranymi metodami nauczania, przedstawionymi w poradnikach metodycznych dla wszystkich etapów kształcenia. Będziemy je ponadto wzbogacać o doświadczenia naszych metodyków z pracy w szkołach. Chcemy zachęcić Państwa również do świadomego podejścia do wdrażania zasady równości szans płci wśród uczniów i uczennic w codziennej pracy z nimi.

Dlatego przygotowaliśmy dla Państwa miejsce na portalu, w którym będziemy się tą wiedzą dzielić. Chcemy, aby współtworzyli je Państwo z nami, dlatego zachęcamy do przesyłania do nas artykułów dotyczących dobrych praktyk nauczycielskich, które będziemy publikować na portalu (artykuły można przesyłać na adres biuro@eduscience.pl).

Zegarmistrzowie języka

Postrzeganie czasu jest dla funkcjonowania ludzkiego umysłu kluczowe. Jego zaburzenie powoduje trudności np. w komunikacji językowej. Prowadzone przez nas badania pokazują, jak można naprawić zepsuty „zegar neuronalny” u osób z trudnościami…

Rola monitoringu procesów zachodzących na Ziemi

Zachęcamy do wykorzystania danych z monitoringu przyrodniczego, zgromadzonych przez uczniów w projekcie EDUSCIENCE, a także uświadomienia uczniów jak dużą rolę monitoring środowiska odgrywa w badaniach naukowych i codziennym życiu.

W lesie nie tylko „Christmas Tree”

Las to najlepiej wyposażona pracownia edukacyjna. Dzisiaj kilka słów o edukacji leśnej młodzieży w relacji Pana Janusza Świętonia z I Liceum Ogólnokształcącego im. St. Konarskiego w Mielcu (szkoły biorącej aktywny udział w projekcie EDUSCIE…

Terenowa lekcja przyrody – jak łączyć przyjemne z pożytecznym

Lekcje w terenie dają uczniom wiele radości, równocześnie ułatwiają w przyjemny sposób zyskać wiedzę i umiejętności. Prezentujemy propozycję jednego z nauczycieli uczestniczących w Projekcie EDUSCIENCE. Opisana tu ścieżka przyrodnicza „Ostra”…