Eduscience

Eduscience

Tematyka równości szans płci jest dzisiaj obecna w bardzo wielu aspektach życia. O tym, jak unikać stereotypów związanych z płcią w codziennym funkcjonowaniu szkoły rozmawiamy z Tomaszem Juńczykiem – psychologiem i socjologiem z wykształcenia, który od wielu lat zajmuje się tematyką psychologii płci i psychologii edukacji.

Z wywiadu dowiemy się, czy nauki matematyczno-przyrodnicze mają płeć i jak zadania w podręcznikach szkolnych odnoszą się do kwestii płci oraz o tym, czy skakanie po drzewach może pomóc w karierze naukowej.

Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z wywiadem – w załączeniu zamieszczamy wersję w formacie PDF, a wysłuchać wywiadu można tutaj.

Załączniki

Zdrowe opalanie, czyli jakie?

Jak długo mogę się dziś opalać? To pytanie zadajemy sobie szczególnie w bardzo słoneczne dni. Czy możliwe jest wyznaczenie czasu opalania, w którym naszemu organizmowi dostarczymy dawkę promieniowania potrzebną do wytworzenia witaminy D3, a jednocześnie…

Czytaj więcej

Wakacyjna lektura dla nauczycieli

Zachęcamy do wpisania na swoją wakacyjną listę lektur dwóch nowych raportów dotyczących edukacji przyrodniczej. To idealne lektury letnie dla tych wszystkich, którzy zainteresowani są nauczaniem STEM oraz wykorzystaniem gier w nauczaniu!

Czytaj więcej