Tematyka równości szans płci jest dzisiaj obecna w bardzo wielu aspektach życia. O tym, jak unikać stereotypów związanych z płcią w codziennym funkcjonowaniu szkoły rozmawiamy z Tomaszem Juńczykiem – psychologiem i socjologiem z wykształcenia, który od wielu lat zajmuje się tematyką psychologii płci i psychologii edukacji.
Z wywiadu dowiemy się, czy nauki matematyczno-przyrodnicze mają płeć i jak zadania w podręcznikach szkolnych odnoszą się do kwestii płci oraz o tym, czy skakanie po drzewach może pomóc w karierze naukowej.
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z wywiadem – w załączeniu zamieszczamy wersję w formacie PDF, a wysłuchać wywiadu można tutaj.
1 komentarz
Agata
21 maja 2014, 10:42
Gorąco polecam wszystkim "gender-sceptykom" i nie tylko! Z przykładami praktycznymi, z odniesieniem do różnych dziedzin życia i z psychologicznym zapleczem naukowym :)