Eduscience

Eduscience

Tematyka równości szans płci jest dzisiaj obecna w bardzo wielu aspektach życia. O tym, jak unikać stereotypów związanych z płcią w codziennym funkcjonowaniu szkoły rozmawiamy z Tomaszem Juńczykiem – psychologiem i socjologiem z wykształcenia, który od wielu lat zajmuje się tematyką psychologii płci i psychologii edukacji.

Z wywiadu dowiemy się, czy nauki matematyczno-przyrodnicze mają płeć i jak zadania w podręcznikach szkolnych odnoszą się do kwestii płci oraz o tym, czy skakanie po drzewach może pomóc w karierze naukowej.

Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z wywiadem – w załączeniu zamieszczamy wersję w formacie PDF, a wysłuchać wywiadu można tutaj.

Załączniki

Zdrowe opalanie, czyli jakie?

Jak długo mogę się dziś opalać? To pytanie zadajemy sobie szczególnie w bardzo słoneczne dni. Czy możliwe jest wyznaczenie czasu opalania, w którym naszemu organizmowi dostarczymy dawkę promieniowania potrzebną do wytworzenia witaminy D3, a jednocześnie…

Czytaj więcej