Eduscience

Eduscience

Marzysz o arktycznej przygodzie? Chcesz zobaczyć, jak pracują naukowcy na dalekiej północy? Niestraszne CI łodzie, helikoptery, piesze wycieczki? Już w lipcu możesz wyjechać w „podróż życia” na Wyspy Owcze lub do Norwegii! Taką szansę daje III edycja Konkursu Arktycznego, organizowanego w ramach projektu EDU-ARCTIC, koordynowanego przez Instytut Geofizyki PAN.

Ale… czy warto?

Oczywiście konkurencja jest duża – współzawodniczą z sobą szkoły z kilkudziesięciu krajów, w I edycji w 2017 roku wzięło udział prawie 50 drużyn, rok później w II edycji – już 160.

Czy trzecia, ostatnia edycja w ramach projektu EDU-ARCTIC będzie rekordowa? Przekonamy się już niebawem. Na pewno warto spróbować – sam proces przygotowania projektów jest inspirujący i  niezwykle pouczający. Potwierdzają to polskie drużyny, których nie zabrakło wśród zwycięzców obu edycji!

Jak wziąć udział?

W konkursie startują drużyny (uczeń lub  dwóch uczniów, oraz nauczyciel, zarejestrowany na portalu). Do wyboru są 2 kategorie: projekt innowacyjny i projekt badawczy. Do 23 stycznia 2019 r. należy przesłać streszczenie projektu. Drużyny zaproszone do udziału w 2 etapie będą przygotowywać kompletne opisy projektów do 14 marca. W finale międzynarodowe jury spotka się ‘online’ z najlepszymi i wybierze co najmniej 4 zwycięskie zespoły.

Jakie projekty zdobyły uznanie jury w poprzednich latach?

Bardzo różne. Julia zaprojektowała plecak ratunkowy dla polarników, Kacper wymyślił wygodne i bezpieczne buty z rakami, a Janek przygotował projekt dotyczący badań immunologicznych w Arktyce. Były projekty techniczne, biologiczne, meteorologiczne. Wiemy, że znów zaskoczycie nas swoją pomysłowością!

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami o konkursie i REGULAMINEM.

Na wszystkie pytania chętnie odpowiedzą organizatorzy:

Lis Mortensen: Lis.Mortensen@jardfeingi.fo, Barbara Biskopstø Hansen: Barbara.Biskopsto.Hansen@jardfeingi.fo z Wysp Owczych, a w Polsce – koordynator projektu EDU-ARCTIC, Agata Goździk gozdzik@igf.edu.pl

Zdrowe opalanie, czyli jakie?

Jak długo mogę się dziś opalać? To pytanie zadajemy sobie szczególnie w bardzo słoneczne dni. Czy możliwe jest wyznaczenie czasu opalania, w którym naszemu organizmowi dostarczymy dawkę promieniowania potrzebną do wytworzenia witaminy D3, a jednocześnie…

Czytaj więcej

Wakacyjna lektura dla nauczycieli

Zachęcamy do wpisania na swoją wakacyjną listę lektur dwóch nowych raportów dotyczących edukacji przyrodniczej. To idealne lektury letnie dla tych wszystkich, którzy zainteresowani są nauczaniem STEM oraz wykorzystaniem gier w nauczaniu!

Czytaj więcej