Eduscience

Nanorurkowe włókno z... długopisu

Naukowcy znaleźli nowe, nietypowe zastosowanie dla długopisu. Zamiast tuszu użyli wodnego roztworu nanorurek węglowych (CNT) oraz poli(tlenku etylenu) – PEO. Efekt? Włókno przewodzące prąd elektryczny długie na kilkadziesiąt centymetrów, które…

Czytaj więcej…

Nietoperze – owadożercy, owocożercy czy wampiry?

Czy wiesz, że większość żyjących na świecie nietoperzy jest owadożerna? W ten sposób odżywia się aż 70% gatunków tych latających ssaków. Nietoperze łowią owady w locie, potrafią je też zbierać z różnych powierzchni np. z liści.

Czytaj więcej…

Wspomnienie antarktycznego lata

Kiedy w Polsce wiosna stała się już faktem, a część z Was zaczyna powoli myśleć o wakacyjnych wyjazdach, na Wyspę Króla Jerzego w odległej Antarktyce powoli nadciąga zima. Na wybrzeżu Zatoki Admiralicji pingwiny i ssaki płetwonogie pojawiają…

Czytaj więcej

Rola monitoringu procesów zachodzących…

Zachęcamy do wykorzystania danych z monitoringu przyrodniczego, zgromadzonych przez uczniów w projekcie EDUSCIENCE, a także uświadomienia uczniów jak dużą rolę monitoring środowiska odgrywa w badaniach naukowych i codziennym życiu.

Czytaj więcej

Pierwsze kroki ornitologa, cz. 2

Łąka? Las? Jezioro? A może w innym środowisku zauważyliśmy ptaka? Jakie miał nogi, jaki dziób? Blaszkodziobe? Drapieżne? Albo…? Na co zwrócić uwagę, rozpoznając gatunek zaobserwowanego ptaka.

Czytaj więcej

Tajemnicze zwierzę, które jest jednocześnie…

Ślimak, który przekroczył barierę dzielącą świat zwierząt i roślin.

Czytaj więcej

Odkrycia w Jaskini Niedźwiedziej

Wielu z nas chciałoby zostać odkrywcami – znaleźć się w miejscu, gdzie wcześniej nie stanęła stopa człowieka (współczesnego), zrobić coś, czego jeszcze nikt nie dokonał... Czy to jeszcze możliwe we współczesnym świecie?

Czytaj więcej

Znajdź nas!W Polsce i w Internecie