Szlifowanie diamentów, czyli praca z uczniem zdolnym w polskiej szkole
Uczeń zdolny w klasie… To radość, czy powód do zmartwień?
Uczeń zdolny w klasie… To radość, czy powód do zmartwień?
Stary niedźwiedź mocno śpi…, a raczej spał, bo właśnie się zbudził. Ale do rzeczy. W organizmie hibernującego niedźwiedzia zachodzą zagadkowe procesy. Naukowcy starają się zrozumieć mechanizmy, które nimi rządzą, upatrując w tym szansy na odkrycie…
W Obserwatorium Astrogeodynamicznym w Borowcu pojawił się długo wyczekiwany nowy laser, który pozwoli naukowcom po czteroletniej przerwie wrócić do laserowych pomiarów odległości do satelitów.
Morskie zwierzęta często stosują różne sztuczki, żeby ukryć się przed drapieżnikami, ale same drapieżniki również świetnie się kamuflują.
Najskuteczniejszymi metodami nauczania są takie, które angażują emocje uczniów i pozwalają na przeżywanie nauczanych treści. Do takich metod niewątpliwie zalicza się metodę projektów, która daje zarówno nauczycielowi, jak i uczniom dużo swobody…
Jak się okazuje, nawet temat gadzich łusek może być fascynujący... Ale nie tylko gady mają ciała pokryte łuskami. Kto jeszcze? Dowiedz się z artykułu.
Trójmorski Wierch to góra, z której w kierunku południowo-zachodnim wody płyną do Morza Północnego, w kierunku południowo-wschodnim – do Morza Czarnego, a w północnym – do Morza Bałtyckiego. Jak to możliwe?
Jeden z najwybitniejszych filozofów, Immanuel Kant, w swej pracy „Krytyka czystego rozumu” napisał: „Są dwie rzeczy, które napełniają duszę podziwem i czcią, niebo gwiaździste nade mną i prawo moralne we mnie”. Kant, który żył w XVIII wieku,…
W tym miesiącu odbyły się dwie całkiem duże imprezy naukowe i popularyzatorskie, w których brałem udział. Co mogę o nich powiedzieć?
Strategią życiową roślin nasiennych jest oczywiście „wyprodukowanie” owoców i nasion. Różnorodność ich wielkości, form, kształtów i barw jest przeogromna. Dzisiejszy wpis dotyczy owoców.
Zapraszamy do obejrzenia filmu i zdjęć z całkowitego zaćmienia Słońca.
Do niedawna sądzono, że wokół Słońca krąży osiem planet: Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran i Neptun. Starożytni astronomie nie mieli pojęcia o istnieniu Urana i Neptuna, za planety uznawali Słońce i Księżyc, a uważana za środek…