Umysł lubi strzelanki i strategie
Czy gry wideo są skuteczniejszym sposobem poprawy funkcjonowania mózgu od treningów poznawczych?
Jednym z celów Projektu EDUSCIENCE jest przekazanie nauczycielom i nauczycielkom zaangażowanym w jego realizację w szkołach w całej Polsce wskazówek na temat skutecznych metod efektywnego uczenia. Już dzisiaj na pytanie, czy należy uczyć faktów, czy umiejętności większość nauczycieli odpowie zapewne, że umiejętności. Wciąż jednak potrzeba szukać odpowiedzi, jak to robić skutecznie. W Projekcie EDUSCIENCE współpracujemy ze światowej sławy ekspertem ds. efektywnego uczenia się, doradcą rządu brytyjskiego w sprawach edukacji, Colinem Rose. W proponowanej przez nas metodyce nauczania będziemy się często odwoływać do jego doświadczeń.
Na portalu chcemy dzielić się z Państwem wybranymi metodami nauczania, przedstawionymi w poradnikach metodycznych dla wszystkich etapów kształcenia. Będziemy je ponadto wzbogacać o doświadczenia naszych metodyków z pracy w szkołach. Chcemy zachęcić Państwa również do świadomego podejścia do wdrażania zasady równości szans płci wśród uczniów i uczennic w codziennej pracy z nimi.
Dlatego przygotowaliśmy dla Państwa miejsce na portalu, w którym będziemy się tą wiedzą dzielić. Chcemy, aby współtworzyli je Państwo z nami, dlatego zachęcamy do przesyłania do nas artykułów dotyczących dobrych praktyk nauczycielskich, które będziemy publikować na portalu (artykuły można przesyłać na adres biuro@eduscience.pl).
Czy gry wideo są skuteczniejszym sposobem poprawy funkcjonowania mózgu od treningów poznawczych?
Nauka o komórce inaczej…
Zachęcamy do wykorzystania danych z monitoringu przyrodniczego, zgromadzonych przez uczniów w projekcie EDUSCIENCE, a także uświadomienia uczniów jak dużą rolę monitoring środowiska odgrywa w badaniach naukowych i codziennym życiu.
Las to najlepiej wyposażona pracownia edukacyjna. Dzisiaj kilka słów o edukacji leśnej młodzieży w relacji Pana Janusza Świętonia z I Liceum Ogólnokształcącego im. St. Konarskiego w Mielcu (szkoły biorącej aktywny udział w projekcie EDUSCIE…
Lekcje w terenie dają uczniom wiele radości, równocześnie ułatwiają w przyjemny sposób zyskać wiedzę i umiejętności. Prezentujemy propozycję jednego z nauczycieli uczestniczących w Projekcie EDUSCIENCE. Opisana tu ścieżka przyrodnicza „Ostra”…
Witamy serdecznie po wakacjach. Mamy nadzieję, że powrót do szkoły będzie dla Państwa okazją do powrotu do Projektu EDUSCIENCE i dalszego korzystania z naszej platformy i innych elementów projektu. A dla nowych nauczycieli będzie szansą na rozpoczęcie…
Zapraszamy do wakacyjnego cyklu spotkań z przyrodą. Autorami artykułów są nauczyciele, którzy brali udział w Projekcie EDUSCIENCE.
Serdecznie zapraszamy do udziału w webinariach cyklu „Zielone Wtorki z Scientix”. Co dwa-trzy tygodnie (we wtorki o godzinie 17.00) zaprosimy Państwa na spotkania online wokół tematów środowiskowych. Poprowadzą je pracownicy Instytutu Geofizyki…
Drodzy Nauczyciele, mamy dla Was i dla Waszych szkół kolejną projektową propozycję Projekt EDU-ARCTIC2 oferuje ciekawe pakiety, z którymi uczniowie mogą pracować samodzielnie lub pod Waszym okiem, a także webinaria polarne i filmy 360 stopni…
Twoim marzeniem „od zawsze” było zobaczenie najdalszych zakątków Ziemi? Chcesz wziąć udział w naukowej ekspedycji, a może po prostu odkrywasz w sobie żyłkę podróżnika? Niestraszne Ci lodowce, tundra i niedźwiedzie polarne? Masz szansę na PODRÓŻ…
Powoli nadchodzą Święta Bożego Narodzenia – na sklepowych półkach pojawiają się ozdoby choinkowe, kartki świąteczne i propozycje prezentów pod choinkę. Jeszcze chwila i większość z nas zostanie wciągnięta w wir domowych porządków i pieczenia…