Optymizm dziecka a sukcesy edukacyjne
Optymizm działa mobilizująco. Jak uczyć pozytywnego myślenia i motywować uczniów do pracy, zgodnie z psychologią pozytywną?
Jednym z celów Projektu EDUSCIENCE jest przekazanie nauczycielom i nauczycielkom zaangażowanym w jego realizację w szkołach w całej Polsce wskazówek na temat skutecznych metod efektywnego uczenia. Już dzisiaj na pytanie, czy należy uczyć faktów, czy umiejętności większość nauczycieli odpowie zapewne, że umiejętności. Wciąż jednak potrzeba szukać odpowiedzi, jak to robić skutecznie. W Projekcie EDUSCIENCE współpracujemy ze światowej sławy ekspertem ds. efektywnego uczenia się, doradcą rządu brytyjskiego w sprawach edukacji, Colinem Rose. W proponowanej przez nas metodyce nauczania będziemy się często odwoływać do jego doświadczeń.
Na portalu chcemy dzielić się z Państwem wybranymi metodami nauczania, przedstawionymi w poradnikach metodycznych dla wszystkich etapów kształcenia. Będziemy je ponadto wzbogacać o doświadczenia naszych metodyków z pracy w szkołach. Chcemy zachęcić Państwa również do świadomego podejścia do wdrażania zasady równości szans płci wśród uczniów i uczennic w codziennej pracy z nimi.
Dlatego przygotowaliśmy dla Państwa miejsce na portalu, w którym będziemy się tą wiedzą dzielić. Chcemy, aby współtworzyli je Państwo z nami, dlatego zachęcamy do przesyłania do nas artykułów dotyczących dobrych praktyk nauczycielskich, które będziemy publikować na portalu (artykuły można przesyłać na adres biuro@eduscience.pl).
Optymizm działa mobilizująco. Jak uczyć pozytywnego myślenia i motywować uczniów do pracy, zgodnie z psychologią pozytywną?
Warsztaty dla nauczycieli z 20 krajów, spotkania z wybitnymi naukowcami, zajęcia dla nauczycieli na statku badawczym – to niektóre z propozycji Komisji Edukacji działającej przy Europejskiej Unii Nauk o Ziemi (EGU). Polscy nauczyciele mogą wziąć…
"Współczesne dzieci nazywane są dziećmi sieci, czyli tzw. sieciakami, pokoleniem „kopiuj-wklej”, pokoleniem Google’a bądź Internetu, pokoleniem kciuka, czy też (...) „urodzonymi z myszką w ręku”. Nazwy te wyraźnie wskazują na silnie zanurzenie…
Duża część naszych działań wynika z przyjętej i „przyklejonej” dziecku etykiety. Wpływa to nie tylko na nasze zachowania względem dziecka, ale również na jego edukacyjne osiągnięcia.
O informacji zwrotnej, czyli co zrobić, aby uczeń nie bał się powiedzieć, że nie zrozumiał lekcji. Na początek spróbujemy się zastanowić, w jaki sposób uzyskać od ucznia informację zwrotną o tym, czy i w jakim stopniu zrozumiał omawiane przez…
Serdecznie zapraszamy do udziału w webinariach cyklu „Zielone Wtorki z Scientix”. Co dwa-trzy tygodnie (we wtorki o godzinie 17.00) zaprosimy Państwa na spotkania online wokół tematów środowiskowych. Poprowadzą je pracownicy Instytutu Geofizyki…
Drodzy Nauczyciele, mamy dla Was i dla Waszych szkół kolejną projektową propozycję Projekt EDU-ARCTIC2 oferuje ciekawe pakiety, z którymi uczniowie mogą pracować samodzielnie lub pod Waszym okiem, a także webinaria polarne i filmy 360 stopni…
Twoim marzeniem „od zawsze” było zobaczenie najdalszych zakątków Ziemi? Chcesz wziąć udział w naukowej ekspedycji, a może po prostu odkrywasz w sobie żyłkę podróżnika? Niestraszne Ci lodowce, tundra i niedźwiedzie polarne? Masz szansę na PODRÓŻ…
Powoli nadchodzą Święta Bożego Narodzenia – na sklepowych półkach pojawiają się ozdoby choinkowe, kartki świąteczne i propozycje prezentów pod choinkę. Jeszcze chwila i większość z nas zostanie wciągnięta w wir domowych porządków i pieczenia…