Ciepła woda płynąca w islandzkich kranach jest pochodzenia geotermalnego, więc jest przyjazna środowisku, ale zawiera wysokie stężenia związków siarki, które powodują jej nieprzyjemny zapach.
U nas zima (choć nie bardzo sroga), a w Antarktyce pełnia lata. Ale czy jest cieplej niż u nas? Czy można na święta udekorować choinkę lub ulepić bałwana, dowiecie się, jeśli weźmiecie udział w pierwszej w 2017 roku transmisji z Polskiej Stacji…
Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk z radością informuje, że ruszył portal projektu EDU-ARCTIC i rozpoczęła się rekrutacja szkół. Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie!
Przyglądanie się naturze i jej rozwiązaniom inżynieryjnym staje się coraz bardziej popularne wśród wielu specjalistów i naukowców. Dzisiaj tekst o tym, jak dziób zimorodka natchnął projektantów szybkich kolei.
Skoro fotosynteza zimą nie zachodzi – liście nie są drzewom potrzebne. Ale czy drzewa naprawdę muszą je zrzucać? Czy liście nie mogłyby zostać na drzewach i po prostu nic nie robić? Otóż nie!
Najskuteczniejszymi metodami nauczania są takie, które angażują emocje uczniów i pozwalają na przeżywanie nauczanych treści. Do takich metod niewątpliwie zalicza się metodę projektów, która daje zarówno nauczycielowi, jak i uczniom dużo swobody…
Dolina Odry w gminie Bojadła widziana oczami Mirosławy Latarowskiej, nauczycielki biorącej udział w Projekcie EDUSCIENCE ze Szkoły Podstawowej w Klenicy.